Samling 22.septemberFinner du her (og i høyre kolonne):
Dette blir en lettvektsvariant og anbefalt for alle ruby- og rails-interesserte. Ruby nuby friendly :) Stand på javazoneVi har blitt tilbudt å ha stand på Javazone neste uke, for å fortelle om hva vi driver med. Dette er jo skikkelig kult av javafolket, og en bra mulighet til å skape litt blest rundt Ruby. Utfordringen er at vi har nøyaktig en uke til forberedelser… Vi kan stille med to personer (andre som har billett er selvsagt hjertelig velkomne) til å bemanne standen. Vi må lage litt infomateriell og forberede oss litt, og så må vi altså være på konferansen, som er onsdag og torsdag neste uke. Noen som joiner meg? Samling 25. augustDa har jeg laget Samling 25. august
samling juni og augustJeg kunne tenke meg en sommersamling før ferien. Kanskje også allerede nå sette av en dato i august i kalenderen også? Da holder vi driven oppe! for meg er 24., 29. og 30.juni ok (også torsdag 1.juli)
Veldig bra møte og oppmøte forrige gang! Skalar trenger flere rails-utviklereSkalar søker Norges beste Ruby on Rails utviklere. Er du en av dem? Bli med Deg? Du vil jobbe med utvikling av webløsninger, hovedsaklig i Ruby on Rails. Du har erfaring innen Ruby, Ruby on Rails, Javascript, HTML5, CSS3, Cucumber/Rspec/Shoulda, TDD/BDD Du liker å jobbe i team, lære deg nye ting og skape noe med andre. Interessert? Send spørsmål, CV/lenke til linkedinprofil og søknad til vb@skalar.no Neste samling: Rails 3Thomas, Rune og Magnus fikk på Frozen Rails med seg (etter eget sigende) nok inside om Rails 3 til at de kan kjøre en temasamling om herligheten på neste samling. Spørsmålene som melder seg er dermed:
Shortcut påtar seg gjerne å være vertskap i våre nye kontorer i Nedre slottsgate 13, hvilke dager passer folket? Jeg vil anta at uka som begynner den 24. mai er en bra kandidat; hvilke dager passer? Flytte neste rubysamling til tirsdag 27. april?Vi har allerede diskutert dette i en annen tråd, men jeg tror det er bedre å lage en egen tråd om neste rubysamling. Er det flere som synes vi burde flytte neste rubysamling fra torsdag 29. april til tirsdag 27. april? Torsdag 29. april skal Christian Johansen og August Lilleaas holde presentasjoner om javascript for på Scotsman: http://www.meetup.com/framsia/calendar/13123086/ . Jeg antar det er flere enn meg som godt kunne tenke seg å være på både ruby- og javascriptsamlingene. Forlsag til program for neste samling Foreslår webrammeverk som tema: - Rails 3.0: Er det noen med litt erfaring som kan si noe om dette?
Hans-Christian Fjeldberg: Passer det for dere i Bekk å flytte arrangementet? Alternativt har Universitetet i Oslo auditorier i sentrum vi eventuelt kan låne. Oslo.pm prater om Ruby på CiA :)10. mai arrangeres Communities in Action 2010 og siden dette blir bra, så har Oslo.pm invitert Matt S. Trout (kjent i Perl miljøet for arbeidet sitt med Catalyst, DBIx::Class og Moose) til å fortelle litt om objektsystemet til Perl 5. Foredraget hans heter “Perl – a bit like Ruby, but with a usable object system”. (:
BetalingsløsningerNoen som har erfaringer rundt integrasjon mot betalingsløsninger å dele? Vi har behov for å akseptere betaling fra både inn- og utland (fortrinnsvis Visa og MasterCard). Vi må også kunne belaste månedlig, så vi trenger en leverandør som enten kan tilby dette eller lagring av kortnummer. Sistnevnte er å foretrekke, slik at vi selv kan håndtere betalingstrøbbel på en snill måte. Helst skulle jeg ha brukt ActiveMerchant, men finner ikke noen støttede leverandører i lista som dekker våre behov og kan levere til norske bedrifter (bortsett fra kanskje PayPal). Var det ikke noen her som begynte på støtte for DIBS i ActiveMerchant? Samling, MarsUndertegnede og Magnus spiller vertskap for Ruby Thursday denne måneden, og det begynner vel å bli på høy tid å diskutere hva vi skal slarve om. Kjør debatt! Sermo søker rubyist til utvikling av en web applikasjonHei, Vi er på jakt etter en freelance rubyist til å programmere en web applikasjon. Vi har design og vet hvordan det skal være, men mangler en programmerer. Tid og budsjett er satt til ca en måned, men dette må diskuteres nærmere da den som skal gjøre jobben vet bedre hvor mye tid det vil ta. Interesserte kan ta kontakt på mathias@sermo.no. Bengler trenger flere rails-utviklere og en systemutvikler/driftsansvarligVi er et hyggelig lite firma som utvikler sosiale nettsteder som Underskog og Origo. Vi har nå behov for noen nye folk: En systemutvikler. Vi ser etter en flink systemutvikler som vi jobbe med vårt økosystem av små og store applikasjoner, inkludert disse to. Vi innbiller oss at stillingen er 20% drifting (klassisk oppskrift med overvåking osv.) og 80% systemarkitektur, for eksempel valg av distribuert databaseteknologi, samling av data for statistisk analyse, optimering av applikasjonsstacken, scripting av vedlikeholdsjobber og benchmarking av applikasjoner. Vi har både fysiske bokser og virtuelle maskiner i skyen, og produksjonsmiljøet vårt er utelukkende basert på åpen programvare (bl.a. Linux og Postgres). Et par webutviklere. Vi søker webutviklere som vil jobbe med Ruby, Rails, HTML, CSS og JavaScript. Man trenger ikke kunne Ruby eller Rails fra før av, men må ha intim erfaring med disse andre greiene, og være godt oppdatert på teknologifronten ellers.
Foto: Monocle © 2009 Vi holder til i Teglverksgata på Grünerløkka og har en uformell kontorkultur med åpent landskap og relativt høy nerdefaktor. Send meg en epost på bente@bengler.no eller ring Alex på 40471730. | |||||||||||